Виховна робота


 Соснiвська філія





                                                                   Класна година
                     з використанням iнновацiйних технологiй
                     на тему: Спiлкуйтесь
                  толерантно, умiйте
                  допомагати”.





                                                      Пiдготувала:
                                                                                         вчитель поч. класiв
                                                                                         Л.О.Крижановська
                                                      
Тема: Спiлкуйтесь толерантно, умiйте допомагати.
Мета: виховувати поважне ставлення до оточуючих; розвивати здатність до емпатії, співпереживання; формувати стійке бажання допомагати людям.
Обладнання: великий аркуш паперу; частини паперових грибочків;
                       визначення слова толерантнiсть.
На дошці записані літери (О О О Д  П М Г А).
ХІД ЗАХОДУ
Учитель нагадує учням правила поведінки на занятті.
1.Правило «правої руки».
2.Уміння слухати однокласників.
3.Цінувати думку іншого.
Слово вчителя: Діти, подивіться на дошку. Тут записані якісь літери. Складіть із цих літер слово. Яке слово у вас вийшло? Правильно, вийшло слово «допомога».
Отже, ми сьогодні поговоримо про допомогу. Як ви це розумієте?
Про значення слова толерантнiсть. Визначення цього слова ви бачите на дошцi.
Толерантнiсть – терпимiсть по вiдношенню до iншого свiтогляду,
способу життя, поведiнки та звичаю.
Т –ерпiння
О –рганiзованiсть
Л – юдянiсть
Е –нергiйнiсть
Р – озум
А – ктивнiсть
Н – енав’язливiсть
Т – очнiсть
Н – адiйнiсть
I  – нiцiативнiсть
С – праведливiсть
Т – актовнiсть
Ь – мякiсть
Дітям роздаються аркуші паперу у вигляді крапельок.
Напишіть на паперових краплях, чого ви очікуєте від заняття, про що довідаєтеся, про що будемо міркувати.
Учитель збирає «краплі» і прикріплює на великий аркуш зверху (у вигляді дощу. Потім учитель зачитує слова дітей.)
Ось пішов дощ. А що ж виросте під нашим дощем? Про це ви довіда­єтеся згодом.
Коментоване читання
Учитель роздає дітям текст. Вони читають його самостійно кілька разів.
Жили-були двоє мишенят-сусідів — Тимко і Тишко. Одного разу налетів ураган і зруйнував будиночок Тимка. Засмутився він: тепер ніде йому жити. Побачив Тишко, що сталося, і пожалів Тимка. «Не засмучуй­ся, — сказав він,— ми побудуємо тобі новий будиночок, а поки що живи в мене». Він відвів Тимка до себе додому і пригостив гарячим чаєм. Наступ­ного дня Тимко і Тишко побудували новий будиночок. Відтоді їхня друж­ба стала міцнішою. Не забувайте, що потрібно допомагати одне одному у важку хвилину!
Бесіда
-Що таке допомога?
-Навіщо потрібно прагнути допомагати одне одному?
-У чому виявляється допомога?
Розповідь учителя
Допомагати людям — це означає робити щось корисне для них. Допомагати — це означає намагатися полегшити людям життя. Узяти на себе те, чого вони не мають сил зробити самотужки. Але слід пам'ятати, що допомагати — зовсім не означає тільки дого­джати і робити те, що комусь заманеться.
Дійсна допомога — це коли робиш людям те, що дійсно потрібно їм, а не просто задовольняєш їхні примхи. Той, хто готовий допомогти, уважно ставиться до потреб інших людей. Він готовий співробітничати з ними. Людям часто буває потрібна допомо­га — і на роботі, і в повсякденному житті. Багато речей неможливо зробити поодинці. Якщо люди не будуть ставати в нагоді одне одному, вони не змо­жуть разом жити й працювати.
-Що ви довідалися нового?
-Про що ви не сказали?
Учитель пише на дошці цитату: «У міру сил своїх допомагайте люд­ству».
Прочитайте кілька разів цитату. Що означає «у міру сил»? Що озна­чає «у міру своїх сил»?
Гра” Мiкрофон”
Взяти участь у телепередачi “Одна родина в центрi Украiни”.
Дiти вiдповiдають на заздалегiдь пiдготовленi запитання.
Наприклад:
 - Що ти сьогоднi зробив доброго?
 - Яку добру справу ти хочеш зробити?
Хвилинка відпочинку «Я можу»
У центрі стає вчитель, ставить руку на пояс (спочатку праву, потім ліву) і говорить: «Я можу...». Діти стають поруч, наслідуючи позу вчителя й гово­рять: «Я теж можу...» Потім ставлять на пояс другу руку зі словами: «А ще я можу...» Діти знаходять пару відповідно до своїх можливостей і викону­ють дії парами.
Висновок
Подивіться, як багато ми можемо зробити всі разом, а не поодинці!
Завдання
(Відповіді на запитання: «так» чи «ні».)
Чи можна вважати людину такою, яка хоче допомагати, якщо вона:
-робить щось корисне для людей;
-робить домашнє завдання за когось;
-думає, що вона не в змозі нікому допомогти;
-дає людям те, що їм дійсно потрібно, а не задовольняє їхніх забаганок;
-не чекає, коли її проситимуть про допомогу, а сама зрозуміє, хто цього потребує?
Ситуація «Моя допомога»
Учитель ставить на столі дві коробки. На них написи: «Поліпшення території школи» і «Однокласник не виконав домашнього завдання». Дітям видаються листочки.
Завдання
Ви повинні обміркувати кожну проблему й обрати ту, в якій може­те допомогти. Потім запишіть вашу пропозицію — допомогу на аркушах і покладіть у відповідну коробку.
Діти самостійно виконують завдання протягом 10 хв.
Бесіда
-Що ж цікавого і корисного запропонували ви? (За допомогою дітей учитель узагальнює й конкретизує пропозиції.)
Сьогодні ви запропонували свою допомогу у розв'язанні двох проб­лем. І це — реальна допомога.
Результати
Дітям роздають частини паперових грибочків (шапинки й ніжки).
Завдання
Напишіть, що ви довідалися корисного, до чого будете прагнути, що вам сподобалося.
Учитель прикріплює до великого аркуша (під «краплями») фрагменти з висловлюваннями у вигляді грибів. Потім зачитує висловлю­вання дітей. (Другий варіант: учні самостійно прикріплюють «грибочки», коментуючи свої висловлювання.)
Висновок
Під нашим дощем виросли ось які гриби. Допомога кожного з вас може дати гарні плоди. Важливо правильно обрати проблему й розрахувати свої сили. «У міру сил своїх допомагайте людству».
Домашнє завдання
Учням пропонується визначити, кому потрібна їхня допомога і чим вони можуть допомогти.

1 коментар:

  1. Актуальна тема виховної години, оскільки, Людмило Олександрівно, ви еталон людини, серце якої наповнено добром! Дякую за ваші професійні та життєві поради!!!!

    ВідповістиВидалити